منو

وبلاگ

وب کاردو
|

تاریخچه seo چیست؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه
SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو می‌باشد. سئو شامل تکنیک‌های است که موجب به دنبال کردن محصول یا خدمات شما توسط افرادی که از طریق موتورهای جستجو مانند یاهو و گوگل هستند میشود، معرفی شود. قرار گرفتن وب سایت در رتبه‌های بالا در نتایج موتور‌های جستجو بسیار ارزشمند است و این یک تبلیغ رایگان برای کسب و کار شما در فضای تبلیغاتی جهان است.

در اوايل سال 1990 اولين موتور‌های جستجو کار خود را آغاز کردند؛ برای مثال میتوان از Infoseek،Alta Vista و Yahooنام برد. با رشد اينترنت موتورهای جستجوی جديد‌تری تولید می‌شدند که از الگوريتم‌های پيچيده‌ تری استفاده می‌کردند. 

اين الگوريتم‌ها با معيار تراکم کلمه کليدی تعداد دفعاتی که يک کلمه کليدی در يک صفحه استفاده شده تقسيم بر تعداد کل کلمات صفحه برای فهم محتويات وب سايت‌ها استفاده می‌کردند. با توسعه رتبه ‌بندی صفحات توسط موتور‌های جستجو، مهندسين سئو به دنبال پيدا کردن راه‌هایی جهت تاثيرپذيری در رتبه بندی اين موتورها روی آوردند.

seo

بدست آوردن رتبه‌ بالا برای کلمات کليدی در اوايل کار خيلي راحتی نسبت به امروز بوده است. امروزه الگوريتم‌های موتورهای جستجو پيچيده‌تر شده‌اند و برای مهندسين بهينه‌سازی دستکاری در موتورهای جستجو کار دشواری است. 

در سال 1996، موتورهای جستجو تصمیم به بهینه سازی سایت‌ها براساس کلمات کلیدی نیز کردند. به این معنی که اگر کلمه خاصی در یک سایتی با زیاد تکرار شده باشد موتورهای جستجو آن سایت را در آن کلمه در رتبه‌های بالاتر قرار می‌دادند

گوگل در سال 1998 تأسیس گردید. سئو خارجی همانند سئو داخلی فراوانی در واژه‌های کلیدی، متاتگ‌ها، عنوان‌ها، ساختار لینک داخلی مورد توجه قرار گرفتند، گوگل تا آن زمان تنها موتور جستجویی بود که فقط به عوامل داخل صفحه توجه نمی‌کرد بلکه عوامل بیرونی را هم در نظر داشت. به همین دلیل به دست آوردن رتبه‌های بالا سخت‌تر شده بود.'

افزایش رتبه

در سال 2005 ،گوگل شروع به شخصی‌سازی نتایج جستجو برای هر کاربر نمود. بر اساس تاریخچه جستجوهایی قبلی آن‌ها، گوگل اقدام به ایجاد نتایج برای کاربرانی نمود که وارد حساب کاربری خود شده‌اند. 

در 8 ژوئن 2010 از یک سیستم جدید به اسم گوگل کافئین رونمایی شد. این سیستم طراحی شد تا به کاربرها اجازه یافتن راه سریع‌ نسبت به قبل، نتایج جدید، پست‌های فورم‌ها و سایر مطالب را بلافاصله پس از انتشار آنها بدهد

در فوریه 2011، از آپدیت پاندا خبر داد که وب سایت‌هایی را که محتوای آنها از وب سایت‌ها و منابع دیگر کپی باشند، جریمه می‌کند. به‌ طور تاریخی، وب سایت‌ها محتوا را از یکدیگر کپی کرده و از آن در رتبه‌ بندی موتورهای جستجو بهره‌مند شده‌اند. 

در آوریل 2012، گوگل از آپدیت گوگل پنگوئن خبر داد که هدف آن، جریمه کردن وب سایت‌هایی بود که از روش‌های دست‌کاری جهت بهبود رتبه خود در موتورهای جستجو استفاده می‌کردند.

در سپتامبر 2013، گوگل از آپدیت الگوریتم مرغ مگس خوار رونمایی کرد که جهت بهبود پردازش زبان طبیعی گوگل و درک معنایی صفحات وب طراحی شد.

افزایش رتبه

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
قبلا ثبت نام کردید؟
قبلا ثبت نام کردید؟