منو

وبلاگ

وب کاردو
|

اهداف سئو چیست ؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه
هدف سئو کمک به وب سايت‌ برای بدست آوردن امتیاز بالا در نتايج جستجو و بالا رفتن رتبه سایت است. نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط با پرس ‌و‌جوی جستجوی وارد شده مزايای زيادی دارد که کاربر بيشترين نتايج مرتبط جستجو شده را پيدا می‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد می‌شود چرا که الگوريتم آن بيشترين صفحات مرتبط را نشان می‌دهد.

اهداف سئو عبارتند از :

افزایش درآمد

آموزش و سرگرم کردن کاربران

افزایش رضایت مشتری

افزایش ترافیک سایت

افزایش رتبه سایت

افزایش درآمد

در این امر وب سایت ها به طور مستقیم و غیر مستقیم از سئو سایت برای افزایش درآمد خود استفاده نمایند. برای مثال فروشگاه های اینترنتی چون به دنبال فروش مستقیم محصولات خود هستند تا بتوانند درآمد خود را افزایش دهند هدف آن ها افزایش دادن بازدیدکنندگان سایت خود در جهت فروش بیشتر محصولات می باشد و برای اینکه به هدف خود برسند نیاز دارند سیستمی را راه اندازی کنند که علاوه بر نشان دادن میزان نرخ تبدیل ارزش هر تبدیل را نیز برایشان نمایش دهد.

سئو

آموزش و سرگرم کردن کاربران

اگر وب سایت شما در دسته سایت های سرگرمی، رستورانها و تورهای گردشی می باشد یک فرصت مناسب برای متقاعد کردن کاربران و اطلاع رسانی به آن ها درباره کسب و کارتان استفاده از اهداف سئو است که وب سایت خود به خوبی اجرا سازید و با این کار میزان ترافیک وب سایت خود را نیز افزایش داده اید.

افزایش رضایت مشتری

یکی دیگر از اهداف سئو افزایش رضایت مشتری که به سایت شما وارد شده اند می باشد. این مسئله باید همزمان قبل و بعد از فروش و ارائه خدمات و محصولات به کاربران باشد زیرا این امکان وجود دارد که در هر مرحله از خرید کاربران بخواهند با پشتیبانی سایت در ارتباط باشند.

افزایش ترافیک سایت

افزایش ترافیک سایت نشان دهنده میزان بازدید هایی می باشد که در نتایج جستجو صورت گرفته است. افزایش ترافیک سایت به تبلیغات و فعالیت های موثری که شما بر روی سایت خود انجام می دهید بستگی دارد. البته اگر میزان ترافیک وب سایت شما نامرتبط با فعالیتی باشد که شما در سایت خود انجام می دهید، درآمدی را برای شما به همراه نخواهد داشت.

افزایش رتبه سایت

سئو می تواند برای افزایش رتبه سایت شما مورد استفاده قرار گیرد. بدست آوردن رتبه اول در نتایج موتورهای جستجو از دلایل موفقیت سایت در کسب و کار مربوطه می باشد بنابراین با کمک گرفتن از ابزارهای بررسی رتبه سایت در گوگل به صورت خودکار این امکان را در اختیار دارید که کلمات کلیدی مختلف را مورد بررسی قرار دهید.

سئو

ابزارهایی که می توانند به شما در تحلیل و آنالیز وب سایت کمک کنند عبارتند از:

Google Analytics

Google Search Console

Google Keyword Planner

Google Mobile-Friendly Test

Google PageSpeed Insights

Sitecheckup

Open Site Explorer

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
قبلا ثبت نام کردید؟
قبلا ثبت نام کردید؟